Asiakkaan osallisuuden tukeminen
20.02.2024, klo 14.00-16.00
Etäkoulutus
Toteutuuko asiakkaasi osallisuus? Kuinka voit tukea asiakastasi osallisuuden toteutumisessa? Koulutuksessa saat tietoa osallisuudesta sekä kuinka osallisuutta tuetaan ja arvioidaan.
Kouluttajina toimii Maria Eriksson
Yhteiskuntatieteiden kandidaatti, sosiaaliohjaaja ja muistikoordinaattori
Maria on työskennellyt monipuolisesti erilaisissa työtehtävissä niin asukkaiden arjessa, kouluttajana ja kehittämisen tehtävissä. Maria on ollut muun muassa mukana kehittämässä erityistä tukea tarvitseville henkilöille suunniteltuja arvioinnintyökaluja, kuten MUISTIKKA-seurantaväline ja Omannäköinen osallisuus eli OMA-arviointi (esitellään koulutuksessa).
Koulutusjärjestelyt:
- Koulutus järjestetään Teamsissa eikä siitä tehdä tallennetta.
- Ilmoittautuminen koulutukseen päättyy 18.2.2024
- Linkin koulutukseen saat ilmoittautumisvahvistuksen yhteydessä
- Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen.
Peruutusehdot
Koulutukseen osallistuminen voidaan peruuttaa veloituksettomasti ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruta lainkaan, veloitetaan koko koulutusmaksu.
Mikäli henkilö on estynyt osallistumaan koulutukseen esteen vuoksi, voi hänen tilalleen osallistua organisaatiosta toinen henkilö.
Savaksen ohjaus- ja koulutuspalvelut pidättää oikeuden muutoksiin ja koulutuksen peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osallistujamäärän vuoksi.
Lisätietoja: katja.kirjalainen@savas.fi
Koulutuksen hinta: 50 € (+ alv.)
Ilmoittaudu koulutukseen
Oivalluksia ohjaukseen -koulutussarja koostuu kymmenestä ohjaustyötä ja asiakkaan kohtaamista tukevasta koulutuksesta.
Sarjan muut koulutukset:
31.10.2023 Kuuluuko asiakkaan ääni palveluiden suunnittelussa? -työvälineitä asiakkaan mielipiteen selvittämiseen ja vahvistamiseen
15.11. 2023 Kun puhe ei riitä -keinoja keskustelun ja ilmaisun tueksi
12.12.2023 Asiakkaan yksilöllisten tavoitteiden rakentaminen ja arvioiminen
10.1.2024 Tukikeskustelu työvälineenä
1.2.2024 Menetelmiä tunnetaitojen ohjaukseen
20.2.2024 Asiakkaan osallisuuden tukeminen
13.3.2024 Näin vahvistat asiakkaan itsemääräämistä arjessa
9.4.2024 Sosiaaliset tarinat arjen hallinnan tukena
25.4.2024 Kuinka tuen asiakasta muuttamaan ei toivottua-käyttäytymistä (ennakointi, seuranta ja arviointi)
14.5.2024 Positiivinen riskienarviointi – keino toteuttaa turvallisesti asiakkaan unelmia
Lisää tietoa koulutuksista sekä ilmoittautumisohjeet löydät Savaksen koulutussivuilta.